Pojedynki z NPC:
1. Pojedynek z NPC możemy zaaranżować sami.
2. Wykreowany przez nas NPC nie może mieć mniejszych statystyk niż nasze -4 od każdej z nich. Czyli, jeśli nasz poziom siły wynosi 34, to NPC nie może mieć mniej niż 30. Decydujemy sami o jego statystykach. Możemy wykreować NPC który będzie silniejszy od nas.
3. Posty podczas walki powinny być rozbudowane, ciekawe i zajmujące. One przeważać będą nad ilością przyznanych Wam punktów treningowych. Ilość linijek w postach zawiera Regulamin Postowania.
4. Nie musisz wygrać aby otrzymać pkt treningowe. Nawet przegrana walka czegoś uczy. Jednak w przypadku przegranej punktów zostanie przyznanych mniej niż w przypadku wygranej.
5. Pojedynek kończy się gdy NPC ma 1 hp, 0 hp lub poniżej 0 hp. 1 hp oznacza, że NPC przeżył, ale przegrał. 0 i poniżej oznacza śmierć NPC. Możemy celowo oszczędzić NPC, lub celowo walczyć z nim do śmierci. Sytuacja jest taka sama w naszym przypadku. Tu jednak ingeruje admin. Jeśli ostatni atak NPC miałby być dla nas śmiertelnym, to on decyduje (na podstawie przebiegu walki) czy NPC wykona atak kontrolowany (taki, który pozostawi nam 1 hp) czy pełen atak.
Pojedynki z graczami:
1. Każdy gracz może walczyć z każdym, bez względu na poziom zaawansowania.
2. Struktura walki ma wyglądać tak samo, jak w przypadku walki z NPC.
3. Punkty treningowe otrzymują obaj walczący. Głównie pod uwagę brane są posty, ich jakość i pomysłowość.
4. Wygrana/przegrana jak w przypadku pojedynku z NPC + wyjątki:
- jeśli przeciwnikami są dwaj ninja z tej samej wioski, wygrany powinien pozostawić przegranemu 1 hp. Uśmiercenie postaci przeciwnika jest równoznaczne z popełnieniem zabójstwa. Zabójca zostaje wydalony z wioski, jest on ścigany prawem, za jego głowę wyznaczona jest nagroda.
- jeśli przeciwnikami są dwaj ninja z różnych wiosek pomiędzy którymi panuje pokój, zasady pozostają jak powyżej.
- jeśli przeciwnikami są dwaj ninja z różnych wiosek pomiędzy którymi panuje wojna, wygrany może albo oszczędzić przegranego, albo zadać mu ostateczny cios. Pozostawione jest to sumieniu wygranego.